ДДТ - Компромисс 1983 - текст песни, слова, перевод, видео

Исполнитель: ДДТ

Название песни: Компромисс 1983

Дата добавления: 23.11.2023 | 02:00:04

Просмотров: 2

0 - текст верный

0 - текст неверный

Ознакомьтесь с текстом песни ДДТ - Компромисс 1983

1. Компромисс — 2:14
1. Compromise - 2:14
2. Они играют жёсткий рок (монолог в Сайгоне) — 4:23
2. They play hard rock (monologue in Saigon) - 4:23
3. Привет М… (Сигачёв — Шевчук) — 4:05
3. Hello M... (Sigachev - Shevchuk) - 4:05
4. Башкирский мёд — 2:16
4. Bashkir honey - 2:16
5. Три чёрные кошки (Сигачёв — Шевчук) — 4:36
5. Three black cats (Sigachev - Shevchuk) - 4:36
6. Всё хорошо — 3:56
6. Everything is fine - 3:56
7. Демон (Сигачёв) — 5:08
7. Demon (Sigachev) - 5:08
8. Живу в назойливом мире — 4:04
8. Living in an annoying world - 4:04
9. Не стреляй! — 3:38
9. Don't shoot! — 3:38
10. Сижу на жёстком табурете — 1:20 (Череповец, 1982 г.)
10. I’m sitting on a hard stool - 1:20 (Cherepovets, 1982)


Юрий Шевчук — гитара, вокал
Yuri Shevchuk - guitar, vocals
Владимир Сигачёв — клавишные
Vladimir Sigachev - keyboards


Записано совместно с музыкантами череповецкой группы «Рок-Сентябрь»:
Recorded together with musicians of the Cherepovets group “Rock-September”:


Вячеслав Кобрин — гитара
Vyacheslav Kobrin - guitar
Андрей Масленников — бас-гитара, вокал
Andrey Maslennikov - bass guitar, vocals
Евгений Белозёров — ударные
Evgeny Belozerov - drums
Юрий Сорокин — звукорежиссёр
Yuri Sorokin - sound engineer


На фестивале «Золотой камертон» Шевчук познакомился с череповецкой группой «Рок-Сентябрь». Тогда же было принято решение о совместной работе. Однако по приезде Юрия Шевчука и Владимира Сигачёва в Череповец происходит конфликт интересов: Шевчук планировал записать новый альбом ДДТ, а Вячеслав Кобрин, лидер Рок-Сентября — лишь использовать Шевчука и Сигачёва в качестве вокала и клавишных. Однако о возвращении в Уфу без альбома не было и речи.
At the Golden Tuning Fork festival, Shevchuk met the Cherepovets group Rock-September. It was then that the decision was made to work together. However, upon the arrival of Yuri Shevchuk and Vladimir Sigachev in Cherepovets, a conflict of interests occurs: Shevchuk planned to record a new DDT album, and Vyacheslav Kobrin, the leader of Rock-September, only planned to use Shevchuk and Sigachev as vocals and keyboards. However, there was no talk of returning to Ufa without an album.


Шевчук устраивается художником в местный кинотеатр, а Сигачёв играл на танцах. По прошествии месяца рождается программа, названная, в пику Кобрину, — «Компромисс». После долгих переговоров с Рок-Сентябрём альбом было решено записать.
Shevchuk gets a job as an artist at a local cinema, and Sigachev played at the dance. After a month, a program was born, called, in defiance of Kobrin, “Compromise.” After long negotiations with Rock-September, it was decided to record the album.


Альбом записывался наложением на одноканальных бытовых магнитофонах 13—16 января 1983 года. В роли аранжировщика выступил Сигачёв. Звукорежиссёр — Юрий Сорокин. Оригинал записи считался утерянным, однако сохранился в архивах Леонида Порохни. Восстановлено звукооператором Владимиром Кузнецовым.
The album was recorded as overdubbing on single-channel household tape recorders on January 13-16, 1983. Sigachev acted as arranger. Sound engineer: Yuri Sorokin. The original recording was considered lost, but was preserved in the archives of Leonid Porokhnya. Restored by sound engineer Vladimir Kuznetsov.


Шевчук вспоминал: «В Москве, на финале фестиваля „Золотой Камертон“ (посылали туда меня одного — впрочем, это отдельная история) я познакомился с ребятами из череповецкой группы Рок-Сентябрь. Кстати, с ними там был и Саша Башлачёв — песен своих он, правда, еще не писал, но что-то такое клевало в его горячую голову. Понятное дело, фестиваль этот прошел в полузарезанном виде, ни меня, ни Рок-Сентябрь в телевизор, естественно, не пустили, но мы сговорились, что при случае поработаем вместе — тем более, что у ребят был просто фантастический по тем временам аппарат, да и сами они были хорошими инструменталистами.
Shevchuk recalled: “In Moscow, at the finals of the Golden Tuning Fork festival (I was sent there alone - however, that’s a different story) I met the guys from the Cherepovets group Rock-September. By the way, Sasha Bashlachev was there with them - he, however, had not yet written his songs, but something like that pecked at his hot head. It’s clear that this festival was held in a half-closed state, neither me nor Rock-September, of course, were allowed on TV, but we agreed that if necessary we would work together - especially since the guys had a simply fantastic device for those times, yes and they themselves were good instrumentalists.


И вот, буквально через месяц, в январе 1983 мы с Вовой Сигачёвым, бросив всё и вся в Уфе, прибыли в Череповец, но очень быстро оказалось, что мы со Славой Кобриным, гитаристом Сентября, думаем по-разному: оказалось, что он смотрел на нас как на сессионных музыкантов — накатать альбомчик „проходимых“ песенок в стиле так называемого „филармонического рока“ — что-то типа раннего Круиза или Динамика, пробиться-таки в телевизор, ну и так далее. У нас же, как вы понимаете, были совсем другие планы… Короче, ни одной репетиции у нас с ними не состоялось. Встал вопрос: что делать? Возвращаться в Уфу не солоно хлебавши не хотелось — да и, потом, мы, честно говоря, мосты за собой пожгли основательно.
And so, literally a month later, in January 1983, Vova Sigachev and I, having left everything and everyone in Ufa, arrived in Cherepovets, but very quickly it turned out that Slava Kobrin, the guitarist of September, and I thought differently: it turned out that he was watching on us as session musicians - to make an album of “passable” songs in the style of so-called “philharmonic rock” - something like early Cruise or Dynamics, to get on TV, and so on. We, as you understand, had completely different plans... In short, we didn’t have a single rehearsal with them. The question arose: what to do? I didn’t want to return to Ufa without a sip - and then, to be honest, we thoroughly burned the bridges behind us.
In the end, I got a job as an artist in a cinema, and Vova played at dances. We were paid practically no money; we literally lived there on bread and water. We collected bulls at the bus stop - I wanted to smoke. I remember we were so hungry that I went to the station, and there some guy was eating in a cafe. I approached him and said: “Give me some bread!” He says: “Here!” I ran away with this bread and immediately ate it in the bushes. It wasn't fun. But during this difficult month we developed a new program, which I called “Compromise” - as a response to Kobrin’s correct and cheap postulates... I came to him at night and said: “We, having abandoned everything, rushed to you as people, and now , here we are sitting in shit, we don’t even have money for the way back. You simply have to help us sign up - and then we will leave. If you don’t help, I’ll kill you.” I was thin, my eyes were big, my fists too, and I had nothing to lose. Kobrin looked at me, turned pale and agreed. The September musicians helped us: bassist Andryukha Maslennikov, drummer Zhenya Belozerov, SashBash, operator and technical genius of the group Yura Sorokin and many other local guys. We rehearsed for a couple of days, wrote for three days - we acted in the same way as with “Pig on a Rainbow” - using the method of overdubbing on household tape recorders (albeit branded ones, and therefore of good quality). The main arranger was Vova Sigachev, so the album contained a lot of his favorite hard rock... Literally the very next day we borrowed money, took the train and left. The original recording, as usual, later disappeared, but the songs have already gone around the country, so I think that the album was a success, that it was our small victory in 1983, because despite everything, we managed to make it.”


В конце концов, я устроился художником в кинотеатр, а Вова играл на танцах. Денег нам практически не платили, жили мы там, буквально, на хлебе и воде. Собирали бычки на остановке — курить хотелось. Помню, так оголодали, что я пошел на вокзал, а там какой-то мужик ел в кафе. Я к нему подошел и говорю: „Дай хлеба!“. Он говорит: „На!“. Я с этим хлебом убежал и тут же его съел в кустах. Было невесело. Но за этот тяжелый месяц у нас сложилась новая программа, которую я и назвал „Компромисс“ — как ответ на правильные да дешевые постулаты Кобрина… Пришел ночью к нему и говорю: „Мы, бросив всё, рванули к вам как к людям, а теперь, вот, сидим в дерьме, даже денег на обратную дорогу нет. Вы нам просто обязаны помочь записаться — и тогда мы уедем. Если не поможешь — я тебя убью“. Был я худ, глаза большие, кулаки тоже, и мне нечего терять. Кобрин посмотрел на меня, побледнел и согласился. Помогли нам музыканты Сентября: басист Андрюха Масленников, барабанщик Женя Белозеров, СашБаш, оператор и технический гений группы Юра Сорокин и еще многие местные ребята. Пару дней репетировали, три дня писали — действовали так же, как и со „Свиньёй на радуге“ — методом наложения на бытовых магнитофонах (правда, фирменных, а потому хорошего качества). Главным аранжировщиком был Вова Сигачёв, поэтому в альбоме оказалось много от его любимого хард-рока… Буквально на следующий же день мы заняли денег, сели на поезд и уехали. Оригинал записи, как водится, позднее пропал, но песни уже пошли по стране, поэтому я считаю, что альбом удался, что он наша маленькая победа 1983 года, поскольку несмотря ни на что, мы-таки сумели его сделать».
Initially the album was called "DDT-3". On the cover are Shevchuk’s broken glasses after numerous fights.

Изначально альбом назывался «ДДТ-3». На обложке — разбитые очки Шевчука после многочисленных драк.
Смотрите так же

ДДТ - Пусть будет проклята война

ДДТ - Осенняя

ДДТ - мама,я уйду как намечено..

ДДТ - Господь нас уважает

ДДТ - Железнодорожная вода

Все тексты ДДТ >>>