Омар Отаров - Къарчаны джыры - текст песни, слова, перевод, видео

Исполнитель: Омар Отаров

Название песни: Къарчаны джыры

Дата добавления: 28.12.2023 | 07:10:04

Просмотров: 8

0 - текст верный

0 - текст неверный

Ознакомьтесь с текстом песни Омар Отаров - Къарчаны джыры

муз. и сл. народные
лед и т. д. народный


Батыр Къарча Къарачайны башы эди,
Батыр Карча был главой Карачая.
Юйю аны къара сослан таш эди,
Юю посмотрела на него и выбросила.
Халкъы бла уллу Басханда жашай эди,
Его народ жил в великом Васане,
Будай, арпа, тары сюрюп ашай эди.
Он ел пшеничный, ячменный и пшенный сироп.


Къыйынлыкъда халкъын жаудан сакълай эди,
Он защитит народ от врага в трудную минуту,
Юсюн тешип, бир кечени жатмай эди.
Юсюн скучал и не спал ночь.
Ханла, бийле чабыуулда от салсала,
Ханла, если ты выстрелишь в атаку,
Сабанладан халкъы хайыр тапмай эди.
Народу не будет выгоды от Сабанлы.


Илипинле ишлеген эди элледе,
Он занимался наукой,
Таш артып, сабан сюрдю жер-жерледе,
Повсюду брошены камни и разбросана солома.
Къара къойну тау сыртлагъа жайгъан эди,
Черная овца раскинулась за горой,
Кийик эчкини, кютю этип, саугъан эди.
Олень кормил и доил козу.


Аскер жыйып, Къайтукълары келген элле,
Собирая войска и возвращаясь домой,
Тау халкъ тауда жашагъанын билген элле.
Люди, знавшие, что в горах живут горные люди.
Тебредиле суула, жерле бёлюнюп,
Встряхните его с водой, расколите с землёй,
Къайтукъ аскер анда-мында кёрюнюп.
Возвращающиеся солдаты появляются тут и там.


Бир кюн Къарча сабанлагъа атланса,
Однажды, если Карча прыгнет в солому,
Илипинини сууу кёзюне аз кёрюнюп,
Влажные глаза Илипини едва видны,
«Не болду?»- деп, сора алгъа къараса,-
- Что случилось? - спросил он, глядя вперед.
Тура эди ортасында бёлюнюп.
Он был разделен посередине.


Къайгъы этип къараса уа, не кёрсюн,-
Если вы посмотрите на это с грустью, что вы увидите?
Къайтукъланы Сары Асланбекни аскери
Возвращение армии Сары Асланбека
Тёбен Тардан жетип келед, юрюлюп,
Тёбен Тардан приходит пешком,
Къарчаны элин эки бёлюп, ийирип.
Разделите народ Карчаны на две части и вращайтесь.


Ол заманда Къарча алай айтханды:
Тогда Карча сказал:
Мен ёллюкме сизни бла кюрешип,
Я буду сражаться с тобой,
Мен бералмам, жаным саулай,
Я не сдамся, душа моя
Басханда элими сизге, туура юлешип.
С вами разговаривают жители Басханды.


Къайтукъ улу Къарчаны айтхан сёзлерин
Вернёмся к словам великого Карчи
Не азчыкъ да къабыл кёрмеди.
Он вообще этого не принял.
Батыр Къарча, алай болса да, алагъа,
Батыр Карча, однако,
Не адамын, не да малын бермеди.
Он не отдал ни своего народа, ни своего скота.


Къайтукъ улу алай айтды шапасына:
Сын Кайтука сказал своему другу:
«Къарча унамады айтханымы этерге.
«Я не хочу рассказывать вам, как много я забыл.
Бар, нёгерле ал да, майна Къарчагъа.
Иди, сделай это и иди в Карчу.
Ёгюзлеринден берсин бизге кесерге».
Пусть он даст нам нож от своих йогов».


Алай айтып, шапасын ол жибергенди.
Сказав это, он послал свое благословение.
Шапа, келип, Къарчагъа хапар бергенди.
Шапа пришел и рассказал Карче.
Къарча аны сыртына къарт итни байлады,
Карча привязал возле него собаку,
Бийге тийишлиге итни сайлады.
Он выбрал собаку, с которой будет танцевать.


Жюйюсхан сакълай эди ийген шапасын,
Джуюсхан хранил еду, которую ел.
Ёгюзле келтирликди, къоркъутуп не ёлтюрюп, деп.
Их приводили в чувство путем угроз или убийства.
Бир заманда келди жюйюсханны шапасы,
Однажды пришло благословение Джуйюсхана,
Бир уллу сер, къарт итни сыртына кётюрюп.
Один старший брат вывел старую собаку на улицу.


«Къарча санга алай айтханды, жюйюсхан:
«Сколько людей это говорили, Ююсхан:
«Алырса атангы жаны ючюн ёгюзле,
«Тогда береги душу отца твоего,
Жюйюсханланы ашаулары тауукъду,
Джуюсханла ест курицу,
Къарт итни ашасын, андан эссе зауукъду».
«Пусть старый пес поест, и он получит от этого удовольствие».


Халкъ жыйылды, батыр Къарча сёлешди:
Собрался народ, богатырь Карча сказал:
«Келигиз, биз къанлы журтланы атайыкъ,
«Давай, позовем кровавую толпу,
Боташ тапхан Къарт журтубузгъа барайыкъ,
Поехали в Боташ Тафан Карт, нашу старую страну.
Мындан кетип, анда тынчлыкъ табайыкъ».
Давай оставим это и обретем покой».


Боташ айтды: »Мен элтейим нарт жолну»,-
Боташ сказал: «Я буду вести свой народ».
Ол жол таба узатхан эд онг къолну.
Он протянул руку, чтобы найти дорогу.
Халкъ тебреди. Жолну алып, тизилип,
Люди тряслись. Выйдите на дорогу, выстроитесь в ряд,
Туугъан элден айырылып, юзюлюп.
Потерять семью и лицо.


Къарча кетди, жашагъан элин кёчюрюп,
Он ушел, вытеснив свой народ,
Ожакъла къалдыла, тютюн чыкъмай, ёчюлюп.
Оставьте его в камине, без дыма.
Сабийле бла бийик таулагъа ёрлейбиз,
Мы пойдем на высокую гору с малышом.
Барыр жерибизни кёз туурада кёрмейбиз.
Мы не видим всего ясно.


Артыкълыкъны аскерлерин сойгъанбыз,
Мы перерезали лишние солдаты,
Малларыбызны къан орнуна къойгъанбыз.
Мы помещаем наших животных вместо крови.
Кёпюрню, юйню тутуп ичине ойгъанбыз,
Мы окопались, удерживая мост и прачечную.
Жашау излей, жаныбыздан тойгъанбыз.
Мы устали от поиска жизни.


Къыйын болады бу тауладан ауаргъа.
С этой горы будет сложно подняться на воздух.
Ийнек алмадыкъ жолубузда сауаргъа.
По дороге нам не удалось взять иголку с водой.
Батыр Боташ, марал тутуп, сауады.
Батыр Боташ поймал оленя и доил его.
Къанлы бийледен а къыйынлыкъла жауады.
Идет дождь с трудом от кровавого танца.


Къарча бла Боташ таудан ауадыла,
Карча бла пришел с горы Боташ,
Сагъышлыды ма быланы кюйлери.
Мелодии Сагашлыда.
Кёремисиз, тютюн чыкъмай турадыла
Пожалуйста, не курите
Къарчаны алгъа жашагъан юйлери.
Дома, в которых живут деньги.


Энди Къарча Къарачайда жашайды,
Сейчас Харча живет в Карачае.
Къайтукъ бий да эки жанын ашайды.
Танец Кайтук также питает обе души.
Къолай берсин Къарча тутхан къылычха,
Пусть будет легко, меч Карча Тутан,
Бий зорлукъгъа къажау тургъан таулугъа.
Танцуйте под гору, которая сталкивается с насилием.
Смотрите так же

Омар Отаров - Ата Джуртум

Омар Отаров - Голлу

Омар Отаров - Белляу

Омар Отаров - Сени кезлеринг

Омар Отаров - Къолтугъунга киргенлейин барама

Все тексты Омар Отаров >>>