Валаамская Литургия - Херувимская - текст песни, слова, перевод, видео
Ознакомьтесь с текстом песни Валаамская Литургия - Херувимская
Херувимская песнь
Cherubic song
Глубокое таинственное значение Великого входа, все те думы и чувства, которые он должен возбуждать в сердцах молящихся, изображаются следующею молитвою, называемою “Херувимской песнью”.
The deep mysterious significance of the great entrance, all those thoughts and feelings that he should excite in the hearts of the prayers are portrayed by the following prayer, called the “cherubic song”.
Иже херувимы тайно образующие, и животворящей Троице трисвятую песнь припевающе, всякое ныне житейское отложим попечение. Яко да Царя всех подъимем, ангельскими невидимо дориносима чинми. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Already the cherubs are secretly forming, and the life -giving Trinity of the Trisweight Song of a murmuring song, we will postpone all everyday life. Like yes, we will raise the king of all, the angelic invisibly Dorinosim Chinmi. Allilua, Allluja, Halleluja.
Мы, таинственно изображающие херувимов и воспевающие животворящей Троице трисвятую песнь, теперь отложим все житейские заботы, чтобы поднять Царя всех, Которого невидимо и торжественно сопровождают ангельские чины с пением “аллилуиа”.
We, mysteriously depicting cherubs and singing the life -giving trinity of a trisetous song, now we will postpone all everyday worries in order to raise the king of all whom the angelic ranks with the singing of Allelujah are invisibly and solemn.
Хотя Херувимская песнь обыкновенно при исполнении разделяется Великим входом на две части, на самом же деле она представляет одну стройную связную молитву, настолько цельную, что на всем ее протяжении нельзя поставить ни од ной точки.
Although the cherubic song is usually divided by the great entrance to two parts, in fact, it represents one harmonious coherent prayer, so integral that throughout its length it is impossible to put a single point.
Св. Церковь этой песнью делает, как бы такое воззвание: “Мы, которые в момент перенесения Св. Даров таинственно напоминаем херувимов и вместе с ними поем “Трисвятую песнь” Св. Троице, в эти минуты оставим все земные заботы, всякое житейское, греховное попечение, — обновимся, очистимся душею, чтобы нам поднять Царя славы, Которого в настоящие минуты поднимают невидимо Ангельские воинства — (подобно тому, как в древности воины поднимали на щитах своего царя) и песнословят, а затем и благоговейно принять, причаститься”.
The Holy Church does this song, as it were, such an appeal: “We, who, at the time of the transfer of the Holy Generally reminds of the cherubs and with them we sing the“ Trinatous Song ”of the Holy Trinity, will leave all earthly concerns, all everyday, sinful at these minutes. The care of, - to renew, we will cleanse the soul, in order to raise the king of glory, which at the present moments raise invisibly angelic army - (just as the warriors lifted on the shields of their king in ancient times) and chant, and then reverently accept, take communion. ”
Во время пения певцами первой части Херувимской песни, священник тайно читает молитву, в ко торой просит Господа сподобить его достойно совершить Св. Евхаристию. В этой молитве высказывается мысль, что Иисус Христос есть одновременно и приносимое Существо, как Св. Агнец, и приносящий Совершитель жертвы, как Небесный Первосвященник.
During the singers of the first part of the cherubic song, the priest secretly reads a prayer, in which he asks the Lord to manage him to adequately commit Holy Eucharist. In this prayer, the idea is expressed that Jesus Christ is both a creature, as the Holy Lamb, and bringing the successor of the victim, as a heavenly high priest.
Прочитав затем трижды с простертыми крестообразно руками (в знак усиленного моления), молитву “Иже херувимы”, священник вместе с диаконом переходит к жертвеннику. Здесь, покадив Св. Дары, священник полагает на левое плечо диакона “воздух”, покрывавший дискос и потир, а на главу — дискос; сам же берет Св. Чашу, и оба вместе выходят северными дверями, в преднесении подсвечника.
After reading three times with a cross -cut hands (as a sign of increased prayer), the prayer of “Individuals”, the priest, along with the deacon, goes to the altar. Here, having given the Holy Gifts, the priest believes on the left shoulder of the deacon “Air”, which covered the discos and the hollow, and on the chapter - the discos; He himself takes the Holy Chalice, and both together go out with the northern doors, in the pretension of the candlestick.
По милости Твоего Единородного Сына, с Которым Ты прославляешься, с пресвятым, благим, подающим жизнь Св. Духом, во все времена.
By the grace of your only begotten son with whom you become famous, with the Blessed, good, who gives the life of St. Spirit, at all times.
Словами этого возгласа Св. Церковь выражает ту мысль, что надеяться на получение благодати Св. Духа для освящения священнослужителей молящихся и представленных честных Даров можно в силу “щедрот”, то есть милосердия Господа нашего Иисуса Христа.
The words of this exclamation of St. Church expresses the idea that it is possible to hope for the grace of the Holy Spirit for the consecration of the clergy of prayers and presented honest gifts by virtue of “generosity”, that is, the mercy of our Lord Jesus Christ.
Смотрите так же
Валаамская Литургия - Тело Христово
Валаамская Литургия - Символ Веры
Все тексты Валаамская Литургия >>>
Последние
замкнутость 8 - стихотворение любимой
The Statler Brothers - Fifteen Years Ago
Максим Фадеев - Обязательно вернусь
Популярные
Валерий Малышев - Богородице, Богородице,матерь Света, Любви и Добра
Вера Полозкова - Он красивый, смешной, глаза у него фисташковые
Виталий Очиров - Хара харахчаан
Валерий Курас - Есть еще порох в пороховницах
Всё для тебя - Снова дни недели
Случайные
Narcisa si Toni - Astazi m-am indragostit - Narcisa si Toni - Astazi m-am indragostit