The Fred Hersch Trio 2016 Sunday Night At The Vanguard - Full Album - текст песни, слова, перевод, видео

Исполнитель: The Fred Hersch Trio 2016 Sunday Night At The Vanguard

Название песни: Full Album

Дата добавления: 31.05.2024 | 17:02:42

Просмотров: 2

0 - текст верный

0 - текст неверный

Ознакомьтесь с текстом песни The Fred Hersch Trio 2016 Sunday Night At The Vanguard - Full Album

The Fred Hersch Trio 2016 Sunday Night At The Vanguard
Трио Фреда Херша 2016 Sunday Night At The Vanguard
Label: Palmetto Records
Лейбл: Palmetto Records
Format: CD, Album
Формат: CD, Альбом
Country: US
Страна: США
Released: August 19, 2016
Дата выхода: 19 августа 2016 г.
Genre: Jazz
Жанр: Джаз
Style: Modern Jazz
Стиль: Современный джаз
1. A Cockeyed Optimist
1. A Cockeyed Optimist
2. Serpentine
2. Serpentine
3. The Optimum Thing
3. The Optimum Thing
4. Calligram
4. Calligram
5. Blackwing Palomino
5. Blackwing Palomino
6. For No One
6. For No One
7. Everybody's Song But My Own
7. Everybody's Song But My Own
8. The Peacocks
8. The Peacocks
9. We See
9. We See
10. Solo Encore: Valentine
10. Solo Encore: Valentine
Personnel: Fred Hersch: piano; John Hebert: bass; Eric McPherson: drums.
Состав: Фред Херш: фортепиано; Джон Хеберт: бас; Эрик Макферсон: ударные.


Fred Hersch Trio: Sunday Night At The Vanguard
Fred Hersch Trio: Sunday Night At The Vanguard
Mark Corroto By MARK CORROTO
Марк Коррото Автор: МАРК КОРРОТО
July 18, 2016
18 июля 2016 г.
Fred Hersch Trio: Sunday Night At The Vanguard The thing about a Fred Hersch Trio recording, is that it's like a family meal at your favorite restaurant. While the kids want to start with dessert first, you may want them to enjoy the appetizers and settle in for a delicious meal before the sweets. With Hersch's trio, the last course is almost always a Thelonious Monk composition. But we are getting ahead of ourselves.
Fred Hersch Trio: Sunday Night At The Vanguard Особенность записи Fred Hersch Trio в том, что это как семейный обед в любимом ресторане. В то время как дети хотят начать с десерта, вы можете захотеть, чтобы они насладились закусками и устроились на вкусную еду перед сладостями. В трио Херша последнее блюдо почти всегда является композицией Телониуса Монка. Но мы забегаем вперед.


The favorite restaurant here is New York's Village Vanguard, the incomparable club venue. Hersch's piano has been heard there since the 1970s, and beginning in 1996 as a leader and solo performer. It is, perhaps, his trio work that will be his legacy to the jazz pantheon. He has had some impressive trios, including Marc Johnson & Joey Baron and Drew Gress & Nasheet Waits. His current trio of bassist John Hébert and Eric McPherson has had an exceptional partnership for the past seven years. They have produced the critically acclaimed Palmetto Records studio albums Whirl (2010) and Floating (2014), and the two disc Alive At the Vanguard (2012).
Любимый ресторан здесь — Village Vanguard в Нью-Йорке, несравненное клубное место. Фортепиано Херша звучит там с 1970-х годов, а с 1996 года он выступает в качестве лидера и сольного исполнителя. Возможно, именно его работа в трио станет его наследием для джазового пантеона. У него было несколько впечатляющих трио, включая Marc Johnson & Joey Baron и Drew Gress & Nasheet Waits. Его нынешнее трио басиста Джона Эбера и Эрика Макферсона было исключительное партнерство в течение последних семи лет. Они выпустили получившие признание критиков студийные альбомы Palmetto Records Whirl (2010) и Floating (2014), а также два диска Alive At the Vanguard (2012).


The natural link for listeners is to Bill Evans' trio recordings at the Vanguard. But as the Monk music Hersch performs will never be mistaken for that of Thelonious, he will never be characterized as an Evans impersonator. He is Hersch. A combination of fearless determination and sensitive interpretation.
Естественная связь для слушателей — это записи трио Билла Эванса в Vanguard. Но поскольку музыку Monk, которую исполняет Херш, никогда не спутаешь с музыкой Телониуса, его никогда не охарактеризуют как подражателя Эвансу. Он — Херш. Сочетание бесстрашной решимости и чуткой интерпретации.


This Sunday evening in March 2016, the trio opened with the Rodgers and Hammerstein song from South Pacific, "A Cockeyed Optimist." Hersch, Hébert, and McPherson make the melody flow with an effortless simplicity that belies the complexity of what they execute. Such virtuosity is a credit to the three-way conversation this trio possesses. McPherson's cymbal work on "Serpentine" is that of a colorist, tinting the background for Hersch and setting up Hébert for his most eloquent solo. Only a special trio could so deftly deal out the time-shifting bebop of "The Optimum Thing," the hesitant blues of "Calligram," and a re-imagining of the Lennon and McCartney tune "For No One," that brings home the meaning of the lyrics.
В этот воскресный вечер в марте 2016 года трио открылось песней Роджерса и Хаммерштейна из South Pacific «A Cockeyed Optimist». Херш, Эбер и Макферсон заставляют мелодию течь с непринужденной простотой, которая противоречит сложности того, что они исполняют. Такая виртуозность — заслуга трехстороннего разговора, которым обладает это трио. Работа Макферсона с цимбалами в «Serpentine» — это работа колориста, подкрашивающего фон для Херша и настраивающего Эбера на его самое красноречивое соло. Только особое трио могло бы так искусно передать смещающийся во времени бибоп «The Optimum Thing», нерешительный блюз «Calligram» и переосмысление мелодии Леннона и Маккартни «For No One», которое доносит до нас смысл текста.


Before dessert, the highlight of the night might be Jimmy Rowles classic "The Peacocks." Hersch draws out the melancholy of the song to a greater extent than Dexter Gordon did in the film Round Midnight. Like a great vocalist, Hersch magnifies a composition with his approach, parsing the pieces with a tenacious restraint.
Перед десертом кульминацией вечера может стать классика Джимми Роулза «The Peacocks». Херш вытягивает меланхолию песни в большей степени, чем Декстер Гордон в фильме Round Midnight. Как великий вокалист, Херш усиливает композицию своим подходом, разбирая части с упорной сдержанностью.


The trio finishes with Thelonious' "Wee See." The three play with the time signature, freeing the piece from the obvious Monk references without blemishing the composition. Hersch returns to play a brief solo encore "Valentine," his own invention. The lingering notes give you pause, as when the tables are cleared from your favorite eatery, and you know you've just experienced something special.
Трио завершает композицию «Wee See» Телониуса. Трио играет с размером такта, освобождая произведение от очевидных ссылок на Монка, не портя композицию. Херш возвращается, чтобы сыграть короткое сольное бис-соло «Valentine», его собственное изобретение. Протяжные ноты заставляют вас задуматься, как когда убирают со столов в вашей любимой закусочной, и вы понимаете, что только что испытали что-то особенное.


Track Listing: A Cockeyed Optimist; Serpentine; The Optimum Thing; Calligram; Blackwing Palomino; For No One; Everybody’s Song But My Own; The Peacocks; We See; Solo Encore: Valentine.
Список треков: A Cockeyed Optimist; Serpentine; The Optimum Thing; Calligram; Blackwing Palomino; For No One; Everybody’s Song But My Own; The Peacocks; We See; Соло-бис: Valentine.


Personnel: Fred Hersch: piano; John Hébert: bass; Eric McPherson: drums.
Персонал: Фред Херш: фортепиано; Джон Эбер: бас; Эрик Макферсон: ударные.


Year Released: 2016 | Record Label: Palmetto Records | Style: Modern Jazz
Год выпуска: 2016 | Лейбл звукозаписи: Palmetto Records | Стиль: Modern Jazz