Tartini - Violin Sonata In G Minor, 'The Devil's Trill' - 3 - текст песни, слова, перевод, видео

Исполнитель: Tartini

Название песни: Violin Sonata In G Minor, 'The Devil's Trill' - 3

Дата добавления: 28.11.2022 | 23:36:03

Просмотров: 2

0 - текст верный

0 - текст неверный

Ознакомьтесь с текстом песни Tartini - Violin Sonata In G Minor, 'The Devil's Trill' - 3

Джузеппе Тартини (итал. Giuseppe Tartini; 8 апреля 1692, Пирано — 26 февраля 1770, Падуя) — итальянский скрипач и композитор.
Giuseppe Tartini (Italian. Giuseppe Tartini; April 8, 1692, Pirano - February 26, 1770, Padoing) - Italian violinist and composer.


Биография
Biography


Тартини родился в Пирано, городе на полуострове Истрия, в Венецианской республике (ныне в Словении). Его отцом был Джованни Антонио Тартини, родом из Флоренции, который служил на соляной мельнице в Пирано, матерью — Катерина Заграндо, из одной из старейших словенских аристократических семей Пирано.
Tartini was born in Pirano, the city on the Peninsula of Istria, in the Venetian Republic (now in Slovenia). His father was Giovanni Antonio Tartini, originally from Florence, who served in a salt mill in Pirano, his mother Katerina Zagrando, from one of the oldest Slovenian aristocratic families of Pirano.


Его семья выбрала для него церковную карьеру, но он выбрал другое и в 1709 году поступил на юридический факультет в университет Падуи.
His family chose a church career for him, but he chose another and in 1709 entered the law faculty at the University of Padua.


В 1710 году он похитил племянницу кардинала Корнаро и заключил с ней брак, после чего его стала преследовать римская полиция.
In 1710, he abducted the niece of Cardinal Cornarot and marched with her, after which the Roman police began to pursue him.


Несколько лет провёл в Ассизском монастыре под чужим именем.
He spent several years in an Assisian monastery under a stranger.


В дальнейшем стал одним из первых скрипачей Италии XVIII века.
Subsequently, he became one of the first violins of Italy of the 18th century.


Тартини провел несколько лет в Праге, где имел возможность присутствовать на коронации Карла VI.
Tartini spent several years in Prague, where he had the opportunity to attend the coronation of Charles VI.


Вклад в скрипичное искусство
Contribution to the violin art


По мнению известного скрипача Давида Ойстраха, «Тартини принадлежит к числу корифеев итальянской скрипичной школы XVIII века, искусство которых сохраняет своё художественное значение и по сей день».
According to the famous violinist David Oistrakh, "Tartini belongs to the number of the Coriates of the Italian violin school of the 18th century, the art of which retains its artistic significance to this day."


Тартини внёс существенный вклад в дальнейшее развитие искусства игры на скрипке.
Tartini made a significant contribution to the further development of the art of playing the violin.


Он усовершенствовал конструкцию смычка, удлинив его, и выработал основные приёмы ведения смычка, признанные всеми современными ему скрипачами Италии, Франции и вошедшие во всеобщее употребление.
He improved the design of the bow, lengthening it, and developed the basic methods of conducting a bow, recognized by all the modern violins of Italy, France and entered into universal use.


Его игру отличала чистота интонации, прекрасная техника левой руки, а необыкновенное звучание его скрипки стало считаться эталонным.
His game was distinguished by the purity of intonation, the beautiful technique of the left hand, and the unusual sound of his violin began to be considered a reference.


Ему приписывают открытие акустического явления, заключающегося в том, что два консонирующих верхних звука дают нижний отзвук, с ними консонирующий (напр. малая терция ми-соль даёт отзвук до на расстоянии децимы от верхней ноты ми). Эти так называемые комбинационные разностные тоны, или тоны Тартини, разработаны впоследствии Гельмгольцем.
He is credited with the opening of an acoustic phenomenon, which consists in the fact that two consonating upper sounds give a lower echo, consonant with them (e.g. small terror of the mi-salt gives an echo to the distance of deciming from the upper note). These so -called combinational variety tones, or Tartini tones, were subsequently designed by Helmholtz.


Кроме Тартини, на разностные комбинационные тоны обратил внимание немецкий органист Сорг (1740), которому тоже приписывают открытие этих тонов.
In addition to Tartini, the German organist Sorg (1740) drew attention to the varied combinations tones, which also attribute the opening of these tones.


В 1728 году Тартини основал в Падуе школу для скрипачей, из которой вышло много первоклассных музыкантов. Среди его учеников композитор и скрипачка-виртуоз Магдалена Лаура Сирмен (Ломбардини). Велик вклад Тартини и в развитие жанров сонаты и концерта.
In 1728, Tartini founded a school for violinist in Padua, from which many first -class musicians came out. Among his students, the composer and violinist-virtuoso Magdalen Laura Sirmen (Lombardini). The contribution of Tartini is great to the development of the genres of sonata and concert.