Alban Berg - String Quartet, Op. 3 - текст песни, слова, перевод, видео
Ознакомьтесь с текстом песни Alban Berg - String Quartet, Op. 3
- Composer: Alban Maria Johannes Berg (9 February 1885 -- 24 December 1935)
- Композитор: Альбан Мария Йоханнес Берг (9 февраля 1885 - 24 декабря 1935 года)
- Performers: New Zealand String Quartet
- исполнители: New Zealand струнный квартет
- Year of recording: 2004
- год записи: 2004
String Quartet, Op. 3, written in 1910.
Струнный квартет, оп. 3, написано в 1910 году.
00:00 - I. Langsam
00:00 - I. Langsam
10:19 - II. Mäßige Viertel
10:19 - II. Mäßige Viertel.
Alban Berg's String Quartet, Op. 3 (1910) was the last work the composer produced under the tutelage of Arnold Schoenberg. First perfomed in 1911 and published nine years later, the two-movement String Quartet was not well received at its premiere and received no further performances for more than a decade. Schoenberg, however, admired the piece, and the work may rightly be regarded as an appropriate valedictory for Berg's transition from apprenticeship to musical maturity.
Струнный квартет Альбана Берга. 3 (1910) Была последняя работа композитор, произведенный под опекой Арнольда Шеенберга. Первый Perfomed в 1911 году и опубликовал девять лет спустя, двухместный струнный квартет не был хорошо принят на своей премьере и не получил никаких дальнейших выступлений на более чем десяти лет. Schoenberg, однако, восхищался кусочком, и работа может быть справедливо рассматривается как подходящая целесообразность к переходу Берга от ученичества на музыкальную зрелость.
According to Berg's wife Helene, the inspiration for the Quartet was born of the frustration both she and Berg experienced when Helene's father forbade the two lovers from seeing one another. In this work, Berg takes a great step beyond the compositional idiom of his Piano Sonata, Op. 1 (1907 - 08) and the Four Songs, Op. 2 (1909 - 10). The Quartet's thematic craftsmanship bears a relationship to that of the earlier Piano Sonata, but the Quartet is far more complex. Whereas tonality had restricted Berg's language in the earlier work, the free atonal idiom of the Quartet allowed the composer to develop his material with unprecedented freedom and variety.
Согласно жене Берга Хелен, вдохновение для квартета родился от разочарования как она, и Берг, испытал, когда отец Хелена запретил двум любовникам, увидев друг друга. В этой работе Берг делает отличный шаг за пределами композиционной идиомы его фортепиано Соната, ОП. 1 (1907 - 08) и четыре песни, оп. 2 (1909 - 10). Тематическое мастерство квартета несет отношения к более ранней фортепиано сонате, но квартет гораздо более сложный. В то время как тональность ограничила язык Берга в более ранних работах, свободная атональная идиома квартета позволила композитору развивать свой материал с беспрецедентной свободой и разнообразием.
- In the first movement Berg establishes a web of motivic relationships within a sonata-form outline. The opening theme bears a striking resemblance to a theme from Schoenberg's Verklärte Nacht (1899) and is built on a slightly modified whole-tone scale that would reappear in the opera Wozzeck (1917- 22).
- В первом движении Берг устанавливает паутину мотивичных отношений в пределах сонаты-формы. Начальная тема несет поразительный сходство с темой от Verklärte Nacht Schoenberg (1899) и построен на слегка модифицированном цельнототочном масштабе, которая появится снова в оперы Wozzeck (1917-22).
- A transformation of this theme becomes a fundamental figure in the second movement, which again contains material similar to that in the work of another composer: the love duet from Richard Wagner's Tristan und Isolde (1857 - 59)[uploaded on this channel]. Scholars disagree on the formal design of this movement but tend to describe it as a type of rondo or sonata-rondo.
- Преобразование этой темы становится фундаментальной фигурой во втором движении, которая снова содержит материал, аналогичный тем, что в работе другого композитора: Любовный дуэт из Тристана Ричарда Вагнера und unde (1857 - 59) [Загружено на этот канал]. Ученые не согласны на официальный дизайн этого движения, но, как правило, описывают его как тип рондо или соната-рондо.
Berg's use of motives and passages derived from cycles of intervals, his attention to detail and every detail's relationship to the whole, and his expert, idiomatic writing for the string quartet all point to the work of a composer assured in technique and possessed of a distinctive (romantic) musical personality.
Использование мотивов и проходов BERG, полученное из циклов интервалов, его внимание к деталям и отношениям каждой детали в целом, и его эксперт, идиоматическое письмо для струнного квартета всей точки для работы композитора, уверенной в технике и обладавшим отличительным (романтическая) музыкальная личность.
Смотрите так же
Последние
Матвей Титаренко - Здравствуй...
Популярные
Ahmed Bukhatir - Taweel al shawq
Andy Night - You'll See The Light
Anacondaz - Осенью в России очень депрессивно
Arab2018.Com - God Syria and Bashar
Alexandros Tsopozidis - Пьяный грек
Случайные