Валаам. Бартия монастыря. - Стихиры - Великий Четверг - текст песни, слова, перевод, видео

Исполнитель: Валаам. Бартия монастыря.

Название песни: Стихиры - Великий Четверг

Дата добавления: 23.03.2023 | 11:16:03

Просмотров: 3

0 - текст верный

0 - текст неверный

Ознакомьтесь с текстом песни Валаам. Бартия монастыря. - Стихиры - Великий Четверг

Стекается прочее соборище иудейское, да Содетеля и Зиждителя всяческих Пилату предаст: о беззаконных, о неверных! Яко грядущаго судити живым и мертвым, на суд готовят: исцеляющаго страсти, ко страстем уготовляют. Господи долготерпеливе, велия Твоя милость, слава Тебе.
The other Jewish Soborish is flowing, and he will betray all kinds of Pilate to the subordinate and zizder: about the lawless, about the infidels! It is like a hassle to be alive and dead, preparing for court: healing passion, to the passion for a passion, is prepared. The Lord is long -suffering, great of your mercy, glory to you.


Иуда беззаконный, Господи, омочивый на Вечери руку в солиле с Тобою, простре к беззаконным руце прияти сребреники, и мира умысливый цену, Тебе Безценнаго не убояся продати: нозе прострый во еже умыти, Владыку облобыза льстивно, во еже предати беззаконным: лика же апостольскаго отвергся, и тридесять поверг сребреники, Твоего тридневнаго воскресения не веде, имже помилуй нас.
Judas is lawless, Lord, a crumbling hand in Solila with you, extends to the lawless stream to plead cuts, and the world is a intentional price, you can’t sell it with an immature: the nosa is a prostrate in the hedgehog, the lord of the Oblobyz is flattering to the lawlessness: Lika Apostolskago He rejected, and Trithias plunged the cuts, your triDnexago resurrection is not leading, they have mercy on us.


Иуда предатель льстив сый, льстивным лобзанием предаде Спаса Господа, и Владыку всех, яко раба продаде иудеом: яко овча на заколение, тако последоваше Агнец Божий, Сын Отчий, един Многомилостивый.
Judas, a traitor, flattering the depth of the Savior of the Lord, and the lord of all, as a slave to the sale by Judeo: like a shepherd to heal, such as the Lamb of God, the Son of the Father, is the only multi -deciduous.


Иуда раб и льстец, ученик и наветник, друг и диавол от дел явися: последоваше бо Учителю, и на Него поучашеся преданию, глаголаше в себе: предам Того, и приобрящу собранная имения, искаше же и миру продану быти, и Иисуса лестию яти. Отдаде целование, предаде Христа: и яко овча на заколение, сице последоваше един Благоутробный и Человеколюбец.
Judas Slave and a flatterer, a student and a pupil, a friend and a devil from affairs appear: followed by a teacher, and he is teaching him legend, verbal in himself: betray that, and gain the assembled estate, but I will sell the world to the world, and Jesus the release of Yati. Give a kiss, betrayal of Christ: and like a shepherd to a lawsuit, the only well -actual and man -lover is followed.


Егоже проповеда Агнца Исаиа, грядет на заколение вольное, и плещи дает на раны, ланиты на заушения, лица же не отврати от срамоты заплеваний, смертию же безобразною осуждается. Вся Безгрешный волею приемлет, да всем дарует из мертвых воскресение.
He also preaches the agant Isaia, is coming to the stamping of the free, and the splashes gives to wounds, the Lanites for noble, but the faces do not turn away from the shame of the blows, while the death of ugly is condemned. All sinless will accept by will, but gives everyone a resurrection from the dead.


Слава, и ныне, глас 6:
Glory, and now, voice 6:


Рождение ехиднов воистинну Иуда, ядших манну в пустыни, и ропщущих на Питателя: еще бо брашну сущу во устех их, клеветаху на Бога неблагодарнии: и сей злочестивый Небесный Хлеб во устех носяй, на Спаса предательство содела. О нрава несытнаго, и дерзости безчеловечныя! Питающаго продает, и Егоже любляше Владыку, предаяше на смерть: воистинну онех сын беззаконный, и с ними пагубу наследова. Но пощади Господи, души наша от таковаго безчеловечества, Едине в долготерпении неизреченный.
The birth of the sessiles truly Judas, who came to manna in the desert, and grumbling on the nutritionist: even more, they are sticking in their widen, slander at the god of ungrateful: and this spiteful heavenly bread in their widen, on the rescue of betrayal. About the morals of non -sophisticated, and impudent insolence! Pyashishchago sells, and he is lubbing the Lord, betraying for death: truly the son of a lawlessness, and with them the Paguba of the inheritance. But mercy, our souls, our souls from such ineffectiveness, unused in the patronage unimaginated.