Алексей Иваненко - Послание апостола Павла к Римлянам - текст песни, слова, перевод, видео
Ознакомьтесь с текстом песни Алексей Иваненко - Послание апостола Павла к Римлянам
Что такое послание? Это письма (эпистола). Интересно обратиться к структуре классического письма. Павел представляется "рабом Иисуса Христа", "призванным апостолом". Потом указывается кому Павел обращается - римской общине. После приветствие: "благодать вам и мир от Бога Отца и господа Иисуса Христа". Дальше он делает комплименты своим адресатам. Я уже называл послание к Галатам - где описана биография, самым первым посланием было послание к Фессалоникийцам (52 год) и самым последним - послание Тимофею. Также в послании Коринфянам он описывает Аполлоса, из за которого возникли раздоры в общине.
What is a message? These are letters (epistle). It is interesting to turn to the structure of classical writing. Pavel seems to be the "slave of Jesus Christ", "called up by the Apostle." Then it is indicated to whom Pavel is turning - the Roman community. After the greeting: "Grace to you and the world from God the Father and the Lord Jesus Christ." Further, he makes compliments to his addressees. I already called the Epistle to the Galatians - where the biography was described, the very first message was the message to the Fessaloniki (52 years old) and the latter - the message of Timofey. Also, in a message from the Corinthians, he describes Apollos, due to which contention arose in the community.
Послание апостола Павла к Римлянам самое богословское. Иногда ему посвящают целые курсы. Карл Барт начинал свою теологию с этого посланию. 16 глав. Где-то на 20 страницах. Кому он в Риме обращается? В 40-е гг. император Клавдий изгнал из Рима всех иудеев. Однако Павел упоминает о римской общине. Это послание было написано в 58 году в Коринфе.
The Epistle of the Apostle Paul to the Romans is the most theologian. Sometimes whole courses are dedicated to him. Karl Bart began his theology with this message. 16 chapters. Somewhere on 20 pages. Who does he turn to Rome in Rome? In the 40s. Emperor Claudius expelled all the Jews from Rome. However, Paul mentions the Roman community. This message was written in 58 in Corinth.
Он осуждает людей, которые полны неправды. Он напоминает о "гневе Божьем". Вроде как он противоречит. Вроде он в послании Коринфянам объясняет, что все искуплены, но здесь требует порядка. Потом Павел гнет свою линию. Он касается различия иудеев и эллинов. В евангелиях есть сомнения. Даже Христос говорит, что он послан для Израиля. Павел говорит, что у язычников есть совесть, они имеют закон в сердце.
He condemns people who are full of untruth. It reminds of the "anger of God." It seems like he contradicts. It seems that he in a message to the Corinthians explains that everyone is redeemed, but here it requires order. Then Pavel is oppressed by his line. It concerns the difference between the Jews and the Hellenes. There are doubts about the Gospels. Even Christ says that He was sent for Israel. Paul says that the Gentiles have a conscience, they have a law in the heart.
Дальше он говорит в 3 главе, что идея "первородного греха". Христос говорил, что он не для праведников. Иоанн говорил о "сынах света". Павел приравнивает, что все согрешили. Нет избранных. Здесь он противопоставляет веру и дела. Как у Иакова, только наоборот. Также он говорит в 3 главе Бог один для всех - это универсализм. И Иисуса этнические моменты присутствуют. Хотя была идея и предопределения. Например, позже эту идею поддерживали кальвинисты - англо-голландские протестанты. Этот вопрос спорный.
Then he says in chapter 3 that the idea of "original sin." Christ said that he was not for the righteous. John spoke of the "Son of the Light." Pavel equates that everyone has sinned. There are no elect. Here he contrasts faith and deeds. Like Jacob, only the other way around. He also says in chapter 3, God alone for all is universalism. And Jesus ethnic moments are present. Although there was an idea and predestination. For example, later this idea was supported by Calvinists - Anglo -Council Protestants. This question is controversial.
В 4 главе он разбирает поступок Авраама, где тот приносит в жертву сына. Когда он стал праведником? Павел говорит, что Авраам имел веру. Главное верить. Дальше он говорит, что закон производит гнев. Грех не вменяется, когда нет закона. При этом Павел пишет, что он рассуждает по-человечески. Он не выступает как пророк.
In chapter 4, he disgraces the act of Abraham, where he sacrifices his son. When did he become the righteous? Paul says that Abraham had faith. The main thing is to believe. Then he says that the law is anger. Sin is not charged when there is no law. At the same time, Paul writes that he argues humanly. He does not act as a prophet.
Дальше он говорит о предопределении в 8 главе. как относиться к Иуде? Павел не дает четкого ответа. Но он вспоминает Малахию про Исаака и Исава. Неприятности - это не обязательно кара, а бывает проклятие. Это есть в "Бойцовском клубе" по Паланнику. Тема проклятия и предопределения очень важная - Павел её актуализирует. Если человек совершает злой поступок, то он может совершить его от ожесточения. Павел приводит пример фараона.
Then he speaks of predestination in chapter 8. How to relate to Judah? Pavel does not give a clear answer. But he recalls Malachi about Isaac and Isav. Troubles are not necessarily a punishment, but there is a curse. This is in the "Fight Club" on a tadial. The topic of curse and predestination is very important - Pavel actualizes it. If a person makes an evil act, then he can commit him from bitterness. Pavel gives an example of the pharaoh.
В 11 главе Павел размышляет об участи Израиля. Почему избранный народ перестал быть избранным? Павел обращается к язычникам в Риме, но он беспокоится о братьях по крови. Павел надеется, что Пути Бога неисповедимы. Возможно он простит проклятых, останется "остаток". Не все предали Мессию.
In chapter 11, Pavel reflects on the fate of Israel. Why did the elected people stop being elected? Pavel turns to the Gentiles in Rome, but he worries about the blood brothers. Paul hopes that the ways of God are inaccessible. Perhaps he will forgive the damned, the "remainder" will remain. Not everyone betrayed the Messiah.
Дальше он рассуждает о терпении. Не нужно воздавать злом за зло, потому что Бог воздаст. Ницше вспоминал этот момент про "горящие уголья". Христианин добр потому, что ожидает наказания грешников после смерти. Если вы будете мстить врагам, то с них снимется наказание.
Then he talks about patience. No need to be given evil for evil, because God will reward. Nietzsche recalled this moment about "burning coals." The Christian is kind because he expects the punishment of sinners after death. If you take revenge on enemies, then punishment will be removed from them.
Далее он описывает идеологию конформизма и даже оппортунизма. В общехристианском духе Павел говорит, что нет власти не от бога (в 13 главе). Нечто похожее мы встречаем у Петра: "Бога бойтесь, царя чтите". Павел призывает не ввязываться в неприятности и быть законопослушными. Это возвращает нас к идеологии пророка Даниила о том, что даже власть Навуходоносора от Бога.
Then he describes the ideology of conformism and even opportunism. In the general Christian spirit, Paul says that there is no power not from God (in chapter 13). Something similar we meet with Peter: "Fear God, honor the king." Paul calls not to get involved in troubles and be law -abiding. This returns us to the ideology of the Prophet Daniel that even the power of Nebuchadnezzar from God.
Дальше он рассуждает о еде. Самый известный запрет семитов - это запрет на свинину. Павел эти запреты осуждает. В 14 главе он говорит, что "Царство Божье - это не еда и не питье". Христос тоже говорил, что и в субботу можно работать. Павел пересказывает учение Христа, что надо "любить ближнего как самого себя". В этом закон.
Then he talks about food. The most famous ban on Semitov is a pork ban. Pavel condemns these prohibitions. In chapter 14, he says that "the kingdom of God is not food or drink." Christ also said that you can work on Saturday. Paul retells the teachings of Christ that it is necessary to "love his neighbor as himself." This is the law.
Смотрите так же
Алексей Иваненко - Современная философия
Алексей Иваненко - Средневековая философия
Все тексты Алексей Иваненко >>>
Последние
Rollins Band - Going Out Strange
Владимир Мартынов - Stabat mater
Популярные
Ася Халидова - Сан кхоллам бу хьо
Алёна Пискун - Дрочи мой милый мальчик
Алты12най Жорабаева - Асыл жарым
Александр Розенбаум - вальс-бостон
Случайные
Jim Brickman - The Love I Found In You
Jah Khalib feat. Timati - Люблю и Ненавижу
Игорь Князь и Казак Мс - Мыши в мышеловке